Glutatyon Tedavisi

Glutatyon vücudumuzdaki hücrelerde yapılan ve detoks safhalarının iki fazında da rol oynayan en güçlü antioksidanlardan birisidir. Hem kendisi antioksidandır hem de karaciğerdeki detoksun ikinci evresinde görev alır.

Glutatyon hücreleri serbest radikallerin zararlı etkilerinden koruma ve ilaç ve çevresel kirleticilerin temizlenmesi dışında aynı zamanda hücre zarının bütünlüğünü de korur, protein ve DNA biyosentezini, hücre çoğalmasını düzenler ve lenfositler üzerindeki etkileri aracılığıyla bağışıklık sistemini güçlendirir. Mitokondride sağlıklı enerji üretilebilmesi için de glutatyon seviyeleri çok önemli.

Glutatyon vücutta karaciğerde, besinlerle alınan aminoasitlerden sentezlenir. Brokoli, lahana, karnıbahar gibi taze sebzelerde en çok bulunur.

Glutatyon eksikliği genellikle kötü beslenme ve vücudun oksidan ve ağır metallerle fazlaca yorulmasıyla ortaya çıkar. Enerji eksikliği, kronik yorgunluk, sık ortaya çıkan enfeksiyon hastalıkları, otoimmün hastalıklar, Parkinson gibi nörolojik hastalıklar, dolaşım bozuklukları glutatyon eksikliğinin rol aldığı durumlardır. Yaşlanmayla birlikte vücuttaki glutatyon miktarı azalır. Glutatyon miktarını yüksek tutmayı başaranların yaşam sürelerinin ve kalitelerinin arttığı bildirilmiştir.

Glutatyonun Kullanıldığı Durumlar

• Asetaminofen Toksisitede (Parasetamol, Parol)
  • ALS
  • Alzheimer
  • ASD (Otizm)
  • Kanser
  • KOAH (Akciğer hastalığı)
  • Kronik Yorgunluk
  • Kistik Fibrozis
  • Diyabet
  • HİV
  • Ağır Metal Toksisitesi
  • MS (Multiple Skleroz)
  • Lyme Hastalığı
  • Parkinson Hastalığı
  • İnme
  • Huntington hastalığı
  • Cildini beyazlatmak isteyen kişilerde de daha yüksek dozlarla ve daha sık uygulanmaktadır.

Glutatyon Nasıl Kullanılır?

Glutatyon en çok glutatyonun öncel maddesi olan N-Asetil Sistein’in ağızdan alınmasıyla veya Glutatyonun kendisinin damardan verilmesi ile kullanılır. Glutatyon ağızdan alındığında, bağırsaktan kana geçmediği için, vücuttaki seviyelerinde bir artış olmadığı gösterilmiştir. Bu nedenle Glutatyon iv (damardan) alınmalıdır.

Glutatyon Kürü Nasıl Uygulanır?

Haftada 2 veya 3 kez sıklığında 6 seanslık kür halinde verilir. İşlem 15-20 dakika kadar sürer. İstenirse 6 ayda bir kür tekrarlanabilir ya da kür bitiminden itibaren ayda bir seans alınabilir.

Glutatyon Tedavisinin Yan Etkisi Var mıdır?

Glutatyonun tavsiye edilen dozlarda şimdiye kadar ortaya çıkmış bir yan etkisi yoktur.